2010. május 6., csütörtök

Gáz van v02

Az előző bejegyzésem óta eltelt egy kis idő s nem kevés dolog történt velem. Az említett megyei verseny is lement, tanulságos és egyben borzalmas is volt. Összeszámoltam, a 4 perccel elöttem induló Lajost a pályán 5 alkalommal értem utol s előztem meg, majd a végén alig tudtam megverni. De erről majd talán késöbb írok az MSE blogjában.
A tájfutást azért szeretem, mert ahogy szüleim mindíg is óva intettek, csak akkor kell csinálni, ha jól esik. Az előző bejegyzésemben is említtem, hogy egy 4 napos brutális esőzés után mik vártak rám az erdőben, most pedig mivel már két napja felhőszakadás szerűen "jól" esett az eső, eldöntöttem, hogy részt veszek a fejér megyei Éjszakai bajnokságon. A versenyt Május 5.-én szerdán rendezték meg Csákberény mellett. Az egész délutáni eső+ felhőszakadás ellenére egész sokan megjelentünk a versenyen, amin a gondom a kettes ponton kezdődött. A pont érdekes volt, mert szinte ösvényen el lehetett érni az egyesről és én az ösvényen futva, egyszerűen elmentem mellette, majd eltöltöttem több mint 20 percet a rekettyés, ligetes- bozótos túrásával tökig vizesen esőben. Végül meg lett (3 perccel fogtam az elsőt s 27 után a másodikat) s sikerült a következőt is kisebb bizonytalanság árán megfogni, de itt már nem voltam túl motívált, hogy versenyezzek. A 3-4 közötti úton futásnál voltam nagyon pontosan 31 percnél s ekkor észrevettem, mintha túl sötét lenne a lámpám max fényénél is. Elkezdtem kapcsolgatni a fokozatokat a lámpán, hiszen ekkor látszik, hogy csak én hisztizek, vagy tényleg lement a lámpa safe mode-ba s sajnos meg kellett állapítsam, hogy takarékon üzemel, ami szó szerint elég sötét kilátásokat vetett az esti futásomra. A nyílt területeken arra jó volt a lámpa, hogy ne essek bele a köbányákba, de tájékozódni, objektumokat figyelni nem lehetett vele, a terep sziluettjeit inkább a minimális háttér fényekből, illetve a kézi lámpám segíségével tudtam felfedezni. Még meg is állapítottam, hogy milyen jó, hogy bementem a Tesco-ba venni egy value kézi lámpát 300 forintért elemmel együtt, mert az legalább használható, míg a szuper, több 10000 forintos fejlámpám meg egyszerűen cserben hagyott. A pálya második felére menet elmentünk a cél mellett, ekkor én tettem egy egyszerű kanyart s bementem, nem akartam a rendezők idejét húzni azzal, hogy sokáig kint vagyok. A célba érkezésemkor Harkányi Zoli ijedten kérdezte, hogy ugye nem ez a lámpa, amit használni akarok a 24 óráson, de, ez a kiválasztott, válaszoltam neki. A kocsiba beülve megállapítottam, hogy nem beázás, hanem az aksi miatt ment el a fény, most meg kell néznem nem zárlatos-e az egyik cella az akkupakkban (az akkupakk saját gyártmány), mert gyakorlatilag frissen feltöltött aksival mentem. A Zolit is megnyugtattam, hogy meg van a megoldás szóval a lámpa nem lesz akadály a 24 óráson, az biztos.
Amúgy a verseny az eső ellenére kellemes, jó időben jól volt megrendezve, ha nincs ez a demotíváló 20-22 perc biztosan nagyon tetszett volna a pálya második fele is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése