2012. január 9., hétfő

Az elmúlt nyolc hét összegzése

Az előző egyik bejegyzésemben írtam a multiNavigátoros csapat futócipő akciójáról, pontosabban arról, hogy támogatni terveznek 2 futót a minimalist runningra vagy barefoot runningra való áttérés alatt. A valószínüsíthető győztesek, vagy támogatott pályázók, a pályázatok közzétételének pillanatában láthatók voltak, de legalább csináltunk Zoliék cégének egy jó kis reklámot a Facebookon. Apropó Facebook, a szavazáson sikerült leadnom magamra egy szavazatot, ez nem azért volt, mert egy egoista disznó vagyok, hanem mert olyan nagy tapasztalatokkal rendelkezem Facebook használati dolgokban, hogy mikor meg akartam nézni, mennyi szavazatom van, véletlenül szavaztam magamra. Nem vettem akkor észre a bakit, de ezzel az egy szavazatommmal, legalább megelőztem Zsebe Istit a kapott szavazatok tekintetében. Bocs' utólag minden résztvevőnek, tudom, ez nem volt sportszerű, de számomra átláthatatlan a Facebook, pont ezért nincs is fent semmi aktivitásom, a szavazás megnézéséhez is újra kellett aktivizálni a már lejegelt profilomat. Végül, hosszú indoklás mellett megkaptuk a győzteseket (kiválasztottakat), Isti és Fanni (Gyurkó) lettek az arcai a nagy átalakulás shownak. Szeretném nekik jelezni, bár nem vszínű, hogy olvassák a blogomat, de talán valaki elmondja nekik, hogy csak a cipő megléte nem elég az új stílus elsajátításához, sőt a cipők megfelelő gyakorlatok nélkül még sérülést is okozhatnak. Lásd az egyik jelentkező srácot, kinek az első két hét szuper tapasztalatai után két hét húzódásos pihenő keletkezett. A youtube-on vannak fent a témában videók, azokban sokan mondanak el tapasztalatokat, illetve mutatnak be gyakorlatokat, amiket sérülés megelőzésére kell csinálni.

Az "alapozásomból" elmúlt immár lassan 8 hét tapasztalata alapján én is elmondhatom, hogy teljesen más izmok kellenek ahhoz a futó stílushoz.

A nyolc hét tapasztalatai:

Nem tudom a cipőim mennyire minimalist running cipők, az ASICS szinte biztosan nem az, mert abban komoly párnázottság és érezhető sarok emelés van, de az ADIDAS cipőm az inkább hasonlít egy, egy max két rétegű cipőre mint emelt sarkúra. A blog bejegyzéseimben említett térdfájásom viszont egy érdekes futó stílusra kényszerített cipőtől függetlenül, ameddig tudom kontrolálni a futólépéseimet, addig gyakorlatilag a minimalisták lábújhegyen futását csinálom, mert úgy nem fáj a térdem, szóval a stílus valahol már a lábamban van, viszont az izmok nem erősödtek hozzá, így majd' két hétig könnyített edzéseket kellett csinálnom, mert a bal alsó comb izmaim fájtak, hogy meg voltak húzódva vagy mi volt velük nem tudom, de nem akartam mindenáron tovább sérülni, ezért könnyített edzéseket csináltam.

A könnyítés azt jelentette, hogy mikor a gyors futásokat irta elő az edzésterv én akkor is csak az 5 perc körülieket csináltam, nem akartam szétgyilkolni az izmaimat csak azért, hogy tervnél legyek. A hétvégi 18-as futásokat egyelőre még csak max 15-16ként csináltam meg, azt viszont terepen. Sok edzésem van sötétben s nem csak a margitszigeten, ekkor fejlámpával megyek ki, itt azt vettem észre, hogy a talajfogás bizonytalansága miatt nem lehet figyelni a futó stílusra s a tempó sem mindíg tartható, mert vannak helyek, ahol ösztönösen vagy tudatosan, de belassulok ilyen pl az Által-ér part, ahol megbotlás esetén könnyen landolhatnék a vízben, ami akkor és ott a két fokban nem a legjobb jövőkép.

Összefoglalva az elmúl 8 hetet, kilóra megcsináltam az edzéseimet, minőségben viszont nem, állóképesség fejlesztésre és sérülés mentességre figyeltem mostanában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése