2009. december 4., péntek

Fényszenyezés


Nem tudom ki hogy van vele, de manapság egyre többször döbbenek meg, szokatlan állapotokon futás közben.
Az elmúlt hetekben azt vettem észre, hogy ha sötétben edzek a Panoráma úton gyakorlatilag nem kell lámpa, hiszen tökéletesen lehet látni az utat (persze a kis egyenetlenségeket nem s pont ebben reccsenhet meg boka vagy térd). Előszőr azt hittem, hogy a hold miatt van ez az állapot, majd rájöttem hogy az említett edzések alatt nem is volt látható a hold, most hogy telehold van, viszont az árnyékom is látszik este 8-9 körül! Szóval ha nem hold akkor meg honnét jön ez a sok fény, tettem fel magamnak a kérdést s megfigyelve, hol van sötétetebb és hol van világosabb rájöttem, hogy Tatabánya fényei sugároznak fel oda a magasba. Tegnap hasonló élményem volt Tatán az Öreg-tó körül, aki ismeri a kört tudja, hogy egy része erdős/ fás területen megy s elvileg a fák takarják a fentről érkező fényeket, na itt, tegnap simán lekapcsolt lámpával futottam, mert többet láttam a ködben lámpa nélkül a "természetes" fényben, mint a lámpám fénycsóvája által bevilágított "fehér tejben". Értelem szerűen ekkor Tata, illetve Lagzi Lajcsi lakóparkja által sugárzott fény hatását élveztem.
Ne értsetek félre, nem akarok senkit sem lámpa nélküli futásra bíztatni, az alapelvem még mindíg a látni és látszani, nekem még piros hátsó lámpa is van a cuccomon, de döbbenetes, hogy mennyire tönkre tudjuk tenni a saját környezetünket. Környezetvédő mozgalmat sem szeretnék indítani(pontosabban igen, indítanék, ha lenne időm vele foglalkozni), viszont mindenkit kérek, aki olvassa ezt a bejegyzést, gondolkodjon el azon, hogy saját lakásában, házában mindíg csak a legfontosabb lámpákat használja-e!
Egyszer láttam egy éjszakai fényképet a földről s Európa nem volt más mint egy-két nagy, vastag fénylő csík, a kép szép, de elgondolkoztató...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése